18-19 MARCA 2015 r., WARSZAWA
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 651 80 75
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie zasad rozwoju potencjału pracownika oraz narzędzi i technik wspierających pracowników w rozwoju kompetencji przez menedżera. Coachingowy styl zarządzania wspiera dzielenie się wiedzą oraz rozwój organizacji uczącej się. W ramach kompetencji menedżera Coacha uczestnicy poznają narzędzia stosowane w wyznaczaniu celów rozwojowych pracownika, narzędzia komunikowania się i zarządzania ludźmi, które stwarzają sposobność do rozwoju, brania odpowiedzialności za swoje zadania i zachowania.
Korzyści
- Poznanie zasad pełnienia roli Coacha przez menedżera w rozwoju pracownika
- Poznanie zasad wykorzystania narzędzi coachingu w zarządzaniu ludzi
- Poznanie i doskonalenie kluczowych kompetencji Coacha
- Uzyskanie praktycznych umiejętności stosowania narzędzi coachingowych
- Poznanie i przećwiczenie modeli wyznaczania celów rozwojowych, monitorowania procesu rozwoju, udzielania informacji zwrotnej oraz dzielenia się wiedzą
PROGRAM
Moduł – Wprowadzenie do Coachingu
Istota coachingu menedżerskiego. Menedżer w roli Coacha
Celem modułu jest poznanie coachingowego stylu zarządzania jako narzędzia rozwoju pracownika
- Czym jest coaching?
- Umiejętności coachingowe
- Coaching menedżerski jako proces oraz rola Coacha sprawowana przez menedżera
- Zasady budowania coachingowej/mentoringowej kultury organizacji
- Korzyści z zarządzania w kulturze coachingowej dla pracownika, menedżera oraz firmy – rozwój pracownika i wzrost jego efektywności
Moduł – Profil kompetencyjny menedżera Coacha
Celem modułu jest poznanie modelu kompetencji menedżera pełniącego rolę Coacha oraz doskonalenie umiejętności w tym zakresie
- Kompetencje Coacha.
- Postawa – przekonania i wartości Coacha wspierające pracownika w rozwoju
- Umiejętności komunikowania się – zadawanie mocnych pytań, aktywne słuchanie – praktyczne ćwiczenia umiejętności
Moduł – Narzędzia wspierające rozwoju
Celem modułu jest poznanie narzędzi wspierających rozwój oraz ich praktyczne zastosowanie w pracy menedżerskiej jako Coach
- Model prowadzenia rozmowy coachingowej – model GROW
- Model wyznaczania celów
- Modele udzielania rozwojowej informacji zwrotnej
- Model zmiany zachowań – model KASH
- Modele stawiania wyzwań oraz wydobywania mistrzostwa
- Model dzielenia się wiedzą przez mentora,
Moduł – Style uczenia się i metaprogramy
Celem modułu jest poznanie stylów uczenia się ludzi oraz sposobów myślenia i podejmowania decyzji
- Style uczenia się – poznanie 3 stylów oraz zasad komunikowania się z osobami o danym stylu. Autodiagnoza preferowanego stylu uczenia się.
- Metaprogramy – charakterystyka i ich wpływ na sposób myślenia, komunikowania się oraz podejmowania decyzji
Podsumowanie szkolenia
Celem jest integracja nabytych umiejętności mentora/coacha, stosowanych przez menedżera w pracy z pracownikami
- Opracowanie własnego planu rozwojowego jako coach/ mentor
Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia
PROWADZĄCY
Wioletta Małota
Doświadczony Konsultant HR, Mentor i Coach pracujący z najwyższą kadrą menedżerską, trener biznesu z zakresu przywództwa i kompetencji menedżerskich.
- Menedżer z ponad 15 letnim doświadczeniem w pracy w korporacjach o wysokiej kulturze organizacyjnej.
- Wykładowca akademicki z zakresu przywództwa, kultur organizacyjnych, mentoringu oraz coachingu na studiach podyplomowych i MBA (WSH we Wrocławiu, Collegium Civitas w Warszawie).
- Pomysłodawca i kierownik studiów podyplomowych z zakresu coachingu w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu „Coaching w biznesie” i „ZZL z elementami Coachingu”.
- Ekspert w zakresie coachingu oraz mentoringu w Polsce, propaguje zarządzanie w kulturze coachingowej i mentoringowej, wspiera największe organizacje w jej wprowadzeniu, autorka artykułów z tego zakresu w prasie biznesowej, HR oraz naukowej.
- Prowadzi szkolenia dla kadry menedżerskiej z umiejętności coachingowych oraz mentoringowych, pracowała miedzy innymi dla takich firm jak: Orlen, BZWBK. PKO SA Financial Services, PZU, Tchibo, Amplico, Novo Nordisk, Societe General i wiele innych.
- Prowadzi kurs „Kompetencje Coacha” certyfikowany przez Association for Coaching, szkoląc przyszłych profesjonalnych Coachów i przygotowując ich do certyfikacji.
- Master Coach i Mentor – prowadzi superwizje Coachów i mentorów.
- W ostatnich 5 latach przeprowadziła ponad 1200 godzin indywidualnego coachingu rozwojowego i przywódczego dla kadry menedżerskiej.
- Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w zakresie nauk o zarządzaniu, jej praca doktorska dotyczy mentoringu prowadzonego przez kadrę menedżerską.
- Laureatka konkursu na najlepszy esej z zakresu zarządzania w XXI w. zorganizowany przez School of Management at University of South Australia w Adelajdzie. Jej esej pt. “Mentoring odwrócony narzędziem społecznego uczenia się oraz katalizatorem zmian” został jednym z 15 najlepszych esejów w zakresie zarządzania na świecie.
- Autorka książki „Jak z menedżera stać się przywódcą?” podręcznika dla menedżerów
i coachów (Difin, 2012). Wykładowca na międzynarodowych konferencjach coachingowych i mentoringowych (EMCC w Wenecji, Włochy – 2014; World Coaching Congress w Mumbai, Indie -2014; Business Forum w Adelajdzie, Australia – 2013, Międzynarodowa Konferencja Coachingu organizowana przez Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie – 2012, 2013).
Szkolenia z zakresu coachingu i przywództwa odbyła u mistrzów z danej dziedziny:
- Certyfikowany Trener i Coach “Leadership Performance”, akredytowany przez Institute of Leadership and Management (UK) u Carol Wilson, współpracującej z sir Johnem Withmorem.
- Certyfikowany Trener Transforming Communlcation™ u dr R. Bolstada (Nowa Zelandia).
- Certyfikowany trenera z zakresu narzędzi psychometrycznych do badania Inteligencji Emocjonalnej Przywódców (UK) u dr M. Newmanna (UK).
- Certyfikowany Coach narzędzia psychometrycznego Extended DISC.
- Certyfikowany Trener kompetencji międzykulturowych (UK).
- Członek Association for Coaching w Wielkiej Brytanii.
- Szkoli, konsultuje, prowadzi coaching i mentoring w j. polskim I angielskim.
Metodyka pracy na szkoleniu:
Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o wiedzę opartą na badaniach (evidance based Coaching/Mentoring) przekazujących najnowsze modele i narzędzia coachingowe. Program oparty jest o program trenerki Wioletty Małota, certyfikowaną przez Association for Coaching w Wielkiej Brytanii (największa organizacja coachingowa skoncentrowana na Coachingu realizowanym w organizacjach).
Szkolenie ma formę warsztatową, wszystkie uczone umiejętności będą przećwiczone w praktycznych rozmowach – symulujących sesje coachingowe/mentoringowe. Podczas szkolenia zostaną zastosowane następujące metody szkoleniowe: ćwiczenie poznanych umiejętności w parach, strukturalizowana refleksja uczestników, burza mózgów, prezentacja trenerska, mini-wykład, dyskusja grupowa oraz prowadzenie sesji.
Wykorzystane zostaną następujące arkusze i kwestionariusze:
Kwestionariusz stylów uczenia się, kwestionariusz umiejętności komunikacji.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 6 marca 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 7 marca 2015 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Eductaion Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.