WARSZTATY MARKETINGOWE
3-4 WRZEŚNIA 2015 r., SOPOT
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Idea szkolenia:
Zazwyczaj mówi się i uprawia zarządzanie marką tak, jakby to był jeden proces, którego charakterystycznymi elementami są: obietnica marki, jej korzyści, reason why, osobowość itd. Tylko co w sytuacji, gdy wszyscy patrzą na zarządzanie marką w ten sam sposób i stosują te same metody? Konkurowanie staje się coraz trudniejsze, bo wszyscy zarządzają markami w ten sam sposób.
To szkolenie poszerzy Twoje spektrum możliwości. Będziemy mówić o zarządzaniu marką na cztery różne sposoby a każdy z tych sposobów prowadzi do innych efektów. Dzięki zarządzaniu swoją marką na więcej niż jednym poziomie osiągniesz lepsze rezultaty, a w szczególności:
– łatwiej się wyróżnisz,
– znajdziesz więcej kryteriów dopasowania twojej marki do klientów,
– stworzysz bardziej wielowymiarową markę,
– stworzysz markę, która ma większe znaczenie dla klientów,
– stworzysz markę, którą trudniej będzie skopiować.
Pamiętaj:
- Marka może być zarządzana na różnych poziomach
- Funkcjonując na jednym poziomie może sobie zupełnie nie radzić na innych
- Zarządzający marką mogą się nigdy nie dowiedzieć, czego jej brakuje…
- …bo ich myślenie o marce mieści się w ramach jednego poziomu i jest często ograniczone konkretnym modelem marki
- PROGRAM
Faza pierwsza: Branding korzyści
1.Podstawowe elementy marki w brandingu korzyści
- Insight produktowy
- Obietnica marki
- Dodatkowe korzyści marki
- Reason why (dowód wiarygodności)
2. Marka jako opakowanie produktu
- Nierozłączność marki i produktu
- Ograniczenia rozwoju marki (produkt, kategoria produktów, substytuty produktowe)
3. Pozycjonowanie marki w brandingu korzyści
- Twarde kryteria pozycjonowania marki
- Brand Positioning Statement
- Szukanie coraz węższej niszy
4. Efekty brandingu korzyści
- Marka powiązana z produktem lub kategorią
- Marka walcząca na półce
- Marka walcząca o atrybuty wyróżniające
- Marka raczej pasywna
Faza druga: Branding emocjonalny
- Podstawowe elementy marki w brandingu emocjonalnym
- Insight emocjonalny
- Emocjonalna obietnica marki
- Osobowość marki
- Kontekst marki emocjonalnej
2. Marka jako opakowanie doświadczenia
- Marka wykraczająca poza produkt / operująca na poziomie doświadczenia
- Ograniczenia rozwoju marki (indywidualizm, pasywność adresata, potrzeba różnorodności)
3. Pozycjonowanie marki w brandingu emocjonalnym
- Miękkie kryteria pozycjonowania marki
- Emotional Selling Proposition
- Szukanie coraz większego obszaru oddziaływania
4. Efekty brandingu emocjonalnego
- Marka powiązana z doświadczeniem
- Marka walcząca w sercach adresatów
- Marka walcząca o dominację uczucia
- Marka nadal relatywnie pasywna
Faza trzecia: Branding społeczny
- Podstawowe elementy marki w brandingu społecznym
- Insight społeczny
- Społeczna obietnica marki
- Aktywizm marki
- Doświadczenie marki społecznej
2. Marka jako opakowanie doświadczenia wspólnoty
- Marka operująca na poziomie doświadczenia wspólnoty
- Ograniczenia rozwoju marki (misja marki, nietrwałe spoiwo społeczne, wygasanie motywacji)
3. Pozycjonowanie marki w brandingu społecznym
- Wspólnotowe kryteria pozycjonowania marki
- Brand Act Statement
- Szukanie tego, co łączy i aktywizuje
4. Efekty brandingu społecznego
- Marka powiązana z doświadczeniem wspólnotowym
- Marka walcząca w sumieniach adresatów
- Marka walcząca o aktywność i współpracę
- Marka aktywna
Faza czwarta: Branding kulturowy
- Podstawowe elementy marki w brandingu kulturowym
- Insight kulturowy
- Kulturowa obietnica marki
- Mitologia i ikonografia marki
- Storytelling
2. Marka jako postawa wobec zjawisk kulturowych
- Marka operująca na poziomie zjawisk kulturowych
- Ograniczenia rozwoju marki (geografia, jednorodne rozumienie zjawisk kulturowych, brand hijack)
3. Pozycjonowanie marki w brandingu kulturowym
- Mity kulturowe jako kryterium pozycjonowania marki
- Kody kulturowe
- Szukanie tego, co łączy i aktywizuje szerokie masy ludzi
4. Efekty brandingu kulturowego
- Marka powiązana z mitami kulturowymi
- Marka walcząca w wyobraźni adresatów
- Marka walcząca o aktywność i współpracę
- Marka zdecydowanie aktywna i aktywistyczna
Metody pracy podczas warsztatów:
1. Case study – dużo przykładów każdego rodzaju brandingu
2. Ćwiczenia narzędzi powiązanych z każdym rodzajem brandingu, aby każdy uczestnik umiał zarządzać marką na tym poziomie
3. Eksploracje insightów charakterystycznych dla każdego rodzaju brandingu
Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia
PROWADZĄCY
dr Jacek Pogorzelski – posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, ukończony kurs The Advanced Certificate in Marketing w The Chartered Institute of Marketing w Londynie, dyplom studiów podyplomowych z zarządzania i marketingu. Jest właścicielem i dyrektorem zarządzającym firmy doradztwa marketingowego PrimeCode. Pomaga firmom prowadzić marketing XXI wieku, czyli marketing innowacyjny, który w centrum zainteresowania stawia wartość klienta. Jest konsultantem w zakresie strategii marketingowej , brandingu, zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Zajmuje się również skutecznością osobistą i rozwojem potencjału ludzi. Ponadto zajmuje się marketingiem wartości, marketingiem międzykulturowym, marketingiem terytorialnym. Był wykładowcą programu Warsaw Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Minnesoty. Prowadził również zajęcia z zakresu zarządzania marketingiem w ramach programu MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis. Od wielu lat prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Jest także trenerem szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Współpracuje z ministerstwami oraz samorządami w zakresie polityki promocji. Przez siedem lat był ekspertem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie promocji funduszy europejskich. Należy do amerykańskiego stowarzyszenia Customer Experience Professionals Association (CXPA) skupiającego specjalistów z zakresu zarządzania doświadczeniem klienta. Karierę zawodową zaczynał w Corporate Identity (w strategii) i reklamie (w mediach). Potem pracował w międzynarodowych korporacjach w branży FMCG i farmaceutycznej jako brand i marketing manager. Zarządzał 10 markami i wprowadził na polski rynek 15 nowych produktów. Jest autorem książek Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. Jest również współautorem książki Wskaźniki marketingowe. To, co go interesuje najbardziej to: marketing oparty na znaczeniu, pomysłach i mechanizmach, a nie na narzędziach, mity marketingowe w myśleniu i działaniu, sprawność decyzyjna i organizacyjna, kształtowanie doświadczenia odbiorcy oraz projektowanie mechanizmów tworzenia i dostarczania wartości.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 14 sierpnia 2015 – 1795 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 200 PLN
od dnia 15 sierpnia 2015 – 1995 PLN + 23% VAT
Dopłata do 1 noclegu ze śniadaniem w pok. 1-osobowym w hotelu Europa *** SOPOT
300 PLN netto + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Obiady i przerwy kawowe podczas szkolenia
– Kolacja integracyjna I dnia szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.