Sprzedaż leków i wyrobów medycznych do podmiotów działalności leczniczej
Aktualny stan prawny
20-21 CZERWCA 2016, WARSZAWA
Kontakt/Zgłoszenia:
Mariusz Kowalski
tel. 22 651 80 75, 501 165 652, fax: 22 203 40 52
e-mail: m.kowalski@cge.edu.pl
Główne zagadnienia:
- Compliance officer w szpitalu?
- Wpływ ustawy o refundacji na rynek szpitalny
- Leki biologiczne – specyfika sprzedaży
- Sprzedaż z perspektywy Zamawiającego (studium przypadku)
- Sprzedaż z perspektywy Wykonawcy (studium przypadku)
- Szpitalne SIWZ po nowelizacji
- Przygotowanie oferty dla rynku medycznego po nowelizacji
- Cena jako kryterium mniejszościowe
- Jakość wyrobów medycznych jako decydujące kryterium wyboru ofert
- Dopuszczalny kontakt z zamawiającym z branży medycznej po nowelizacji
- Nowe możliwości odwołań
Dlaczego warto wziąć udział:
- Uzyskanie wiedzy z zakresu znowelizowanych przepisów Ustawy Prawo zamówień publicznych
- Możliwość dyskusji i zadawania pytań doświadczonym prowadzącym-praktykom
- Zapoznanie się ze specyfiką sprzedaży, rosnących na znaczeniu, leków biologicznych
- Poznanie możliwości jakie stwarza komórka compliance w podmiocie prowadzącym działalność leczniczą
- Uzyskanie certyfikatu potwierdzającego zdobytą wiedzę
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I, 20 czerwca 2016 (poniedziałek)
09.00 Compliance officer w szpitalu?
– wzorce compliance w wybranych państwach UE
– zakres działania compliance officer’a w szpitalu
– czy stanowisko audytora wewnętrznego nie jest wystarczające?
– umiejscowienie stanowiska w strukturze
– praktyka compliance w szpitalu w warunkach polskich
– dialog techniczny w szpitalu jako źródło pozyskiwania wiedzy o ofercie rynkowej
Prowadzący: Wojciech Szefke, Prezes Zarządu Organizacji Pracodawców Przemysłu Medycznego TECHNOMED
10.30 Przerwa na kawę
10.45 Wpływ ustawy o refundacji na rynek szpitalny
– maksymalny charakter cen na leki refundowane sprzedawane do szpitali – co to oznacza?
– limity finansowania na leki szpitalne (w tym leki w programach lekowych i chemioterapii): jak to działa?
– zakaz dopłat pacjenta na leki refundowane w szpitalu
– darowizny szpitalne w kontekście zakazu przekazywania korzyści
Prowadząca: Katarzyna Czyżewska, Adwokat, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka
12.00 Przerwa na obiad
13.00 Leki biologiczne – specyfika sprzedaży
– formułowanie przedmiotu zamówienia – SIWZ (lek biologiczny a biopodobny)
– stanowisko Ministerstwa Zdrowia i płatnika w przedmiocie zamiennictwa
– postulowane zmiany
Prowadzący: Natalia Łojko, Radca prawny, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński oraz Marcin Kolasiński, Radca prawny, Wspólnik, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński
14.00 Sprzedaż z perspektywy Zamawiającego (studium przypadku)
– na czym polegają trudności we właściwej realizacji zamówienia?
– standard obsługi – jaki jest, a jaki powinien być?
– mechanizm rozwiązywania sporów
Prowadzący: Paweł Lipiński, Kierownik Sekcji ds. Zamówień Publicznych w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu im. dr Wł. Biegańskiego w Łodzi
15.00 Przerwa na kawę
15.15 Sprzedaż z perspektywy Wykonawcy (studium przypadku)
– w czym tkwi istota problemów?
– zapewnienie dostępności i realizacja zamówienia
– możliwości modyfikacji umowy
Prowadzący: Sebastian Ruszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Szpitalnej/ Prokurent, GK Farmacol „Farmacol-Logistyka” Sp. z o.o.
16.15 Zakończenie pierwszego dnia
Dzień II, 21 czerwca 2016 (wtorek)
09.00 Szpitalne SIWZ po nowelizacji
– elektronizacja postępowania,
– nowy katalog przesłanek wykluczenia,
– fakultatywność wadium i terminu związania ofertą.
10.00 Przygotowanie oferty dla rynku medycznego po nowelizacji
– koniec mnożenia formalności związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
– jednolity dokument, jako nowa dobra praktyka.
11.00 Przerwa na kawę
11.15 Koniec ze zmorą przetargów medycznych – skrócenie dyktatu najniższej ceny
– utwierdzenie zakazu stosowania ceny jako jedynego kryterium,
– cena jako kryterium mniejszościowe,
– konieczność stosowania kryteriów jakościowych
12.15 Przerwa na obiad
13.15 Jakość wyrobów medycznych jako decydujące kryterium wyboru ofert
– nowy katalog kryteriów jakościowych,
– jakość jako środek do wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie.
14.00 Dopuszczalny kontakt z zamawiającym z branży medycznej po nowelizacji
– pytania do SIWZ,
– lepsze wykorzystanie negocjacji,
– nowy tryb partnerstwa innowacyjnego.
15.00 Przerwa na kawę
15.15 Jak po nowelizacji wykonawca z branży medycznej może walczyć o swoje u zamawiającego?
– nowe możliwości odwołań,
– czy quasi-protest nadal będzie miał znaczenie.
Prowadzący: Piotr Trębicki, partner CZUBLUN TRĘBICKI Kancelarii Radców Prawnych, radca prawny, szef praktyki prawa zamówień publicznych, prawa spółek oraz praktyki prawa procesowego
16.15 Zakończenie i wręczenie certyfikatów
PRELEGENCI:
Wojciech Szefke – Prezes Zarządu Organizacji Pracodawców Przemysłu Medycznego TECHNOMED
Ekspert projektu Medkompas promującego w ramach globalnego programu Siemens Integrity Initiative wprowadzenie transparentnych i etycznych zasad współpracy pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w polskim systemie ochrony zdrowia. W latach 2003-2007 współodpowiedzialny za proces legislacyjny Ministerstwa Zdrowia. Zastępca Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych. Od blisko 10 lat wykładowca akademicki. W chwili obecnej ściśle związany ze środowiskiem producentów i dystrybutorów wyrobów medycznych. Z jego doświadczenia skorzystało blisko 200 firm sektora medycznego oraz jednostek leczniczych. Autor wielu publikacji z zakresu rynku wyrobów medycznych oraz prawa zamówień publicznych.
Katarzyna Czyżewska – Adwokat, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka
Wspólnik, adwokat, posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie na rzecz podmiotów z sektora szeroko pojętych life sciences, w tym zwłaszcza firm farmaceutycznych. Katarzyna Czyżewska świadczy usługi doradztwa prawnego w zakresie zagadnień regulacyjnych związanych z wytwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów leczniczych, wyrobów medycznych, kosmetyków czy środków żywieniowych. Zajmuje się zagadnieniami refundacji i finansowania świadczeń opieki zdrowotnej, a także dystrybucji i bezpieczeństwa stosowania leków oraz badań klinicznych. Katarzyna Czyżewska reprezentuje Klientów z branży life sciences zarówno w postępowaniach prowadzonych przed organami administracji publicznej, jak i w postępowaniach sądowych. Katarzyna Czyżewska aktywnie uczestniczy, jako ekspert w konsultacjach społecznych dotyczących aktów prawnych z dziedziny life sciences i w pracach legislacyjnych, a także doradza jednej z najbardziej liczących się organizacji skupiających przedsiębiorców działających w branży farmaceutycznej w Polsce. Katarzyna Czyżewska uzyskała rekomendację prestiżowych rankingów prawniczych Chambers & Partners, Legal500 i dziennika „Rzeczpospolita”. Jest ponadto laureatem innych rankingów i wyróżnień.
Marcin Kolasiński – Radca prawny, Wspólnik, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński
Marcin Kolasiński posiada bogate doświadczenie szczególnie w kwestiach związanych z ochroną konkurencji i konsumentów, zwalczeniem nieuczciwej konkurencji, zamówieniami publicznymi, compliance, bezpieczeństwem produktów, rozwiązaniami prawnymi sektorów regulowanych oraz doradztwem korporacyjnym. Pracował w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, gdzie uczestniczył w procesie tworzenia ustaw implementujących do polskiego porządku prawnego rozwiązania prawa unijnego. Następnie pracował w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, gdzie pełnił funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Ochrony Konkurencji. W tym czasie odbył staż w Dyrektoriacie ds. Konkurencji Komisji Europejskiej. Następnie przez ponad osiem lat pracował w kancelarii Baker & McKenzie, gdzie jako partner, szef praktyki prawa konkurencji i regulacji, reprezentował klientów w postępowaniach m.in. przed Prezesem UOKiK, Komisją Europejską oraz polskimi i unijnymi sądami. Marcin Kolasiński jest członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji, Polskiego Stowarzyszenia Ekonomicznej Analizy Prawa oraz Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych. Pełni także funkcję pozarządowego doradcy w ramach Międzynarodowej Sieci Konkurencji – International Competition Network. Marcin Kolasiński jest współautorem komentarza pod redakcją prof. Tadeusza Skocznego do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wydawnictwa C.H. Beck, a także autorem licznych publikacji w prasie codziennej, wydawnictwach branżowych i specjalistycznych czasopismach prawniczych.
Natalia Łojko – Radca prawny, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński
Natalia Łojko, radca prawny, od ponad 11 lat zajmuje się bieżącą obsługą firm farmaceutycznych w szeroko pojętych dziedzinach prawa farmaceutycznego i refundacyjnego, prawa własności intelektualnej, w tym ochronie danych osobowych, reklamie i dystrybucji leków oraz w bieżących kwestiach gospodarczych. Specjalizuje się w kwestiach związanych z refundacją, kontraktowaniem świadczeń zdrowotnych, kwestiach regulacyjnych, w tym ochronie danych osobowych, reklamą i dystrybucją leków oraz produktów z pogranicza. Prowadzi sprawy sądowe w sądach administracyjnych i cywilnych. Od wielu lat zajmuje się również doradztwem na rzecz szpitali i lekarzy w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych oraz warunków świadczenia usług. Prowadzi sprawy sądowe pro bono, w tym w szczególności związane z dostępem do świadczeń zdrowotnych zarówno w Polsce, jak i w kontekście transgranicznym. Od lat bierze udział w pracach legislacyjnych z ramienia stowarzyszeń branżowych w ramach kolejnych nowelizacji prawa farmaceutycznego oraz prawa refundacyjnego. Autorka wielu artykułów w prasie branżowej oraz codziennej i częsta prelegentka konferencji. Wykładowczyni Studium Farmakoekonomiki Marketingu i Prawa Farmaceutycznego organizowanego przez Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. Przez ostatnią dekadę związana z Baker & McKenzie, współpracuje też stale jako ekspert z Fundacją Lege Pharmaciae. Członek mazowieckiej komisji ds. zdarzeń medycznych w latach 2012-2015. Absolwentka wydziałów prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu w Oksfordzie.
Paweł Lipiński,Kierownik Sekcji ds. Zamówień Publicznych, Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. dr Wł. Biegańskiego w Łodzi
Praktyk zamówień publicznych z osiemnastoletnim doświadczeniem, szczególnie w obszarze ochrony zdrowia. Doradca i konsultant dla wykonawców. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Sebastian Ruszkiewicz – Dyrektor Sprzedaży Szpitalnej/ Prokurent, GK FARMACOL “Farmacol- Logistyka” Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od kilkunastu lat związany z sektorem farmaceutycznym, szczególnie w obszarze sprzedaży na rynek szpitalny. W przeszłości pracował dla Salus International Sp. z o.o. gdzie pełnił funkcję menedżera ds. rynku szpitalnego oraz Hurtap SA jako menedżer ds. rozwoju rynku szpitalnego. Obecnie, od ponad 4 lat, związany z Grupą Kapitałową Farmacol gdzie odpowiada za obszar sprzedaży szpitalnej oraz usług logistycznych.
Piotr Trębicki – Partner, radca prawny, szef praktyki prawa zamówień publicznych, prawa spółek oraz praktyki prawa procesowego, CZUBLUN TRĘBICKI Kancelaria Radców Prawnych
Od wielu lat w sposób szczególny specjalizuje się w Prawie zamówień publicznych. Posiada bogate doświadczenie poparte wieloletnią praktyką, obejmujące kompleksowe doradztwo w postępowaniach z zakresu branży medycznej, branży farmaceutycznej, prawa IT, postępowaniach z zakresu sektora energetycznego, branży budowlanej. Ma na swoim koncie liczne i spektakularne sukcesy w uzyskiwaniu zamówień o wielomilionowych wartościach. Reprezentował swoich klientów w najbardziej doniosłych dla państwa polskiego i głośnych medialnie postępowaniach. Od lat doradza w uzyskiwaniu zamówień współpracując m.in. z dostawcami wyrobów medycznych i farmaceutyków, dostawcami specjalistycznego wyposażenia pracowni badawczych, szkolnych i laboratoriów oraz pracowni naukowych i naukowo-badawczych, wykonawcami z branży budowlanej (budynki użyteczności publicznej i mieszkalne) i wodno-sanitarnej (oczyszczalnie ścieków, stacje uzdatniania wody), autorami projektów architektonicznych i urbanistycznych (przetargi i konkursy na projekty architektoniczne budynków użyteczności publicznej oraz osiedli mieszkaniowych), usługodawcami z zakresu usług komunalnych (utrzymanie czystości, pielęgnacja zieleni miejskiej), dostawcami systemów bezpieczeństwa (skanery i bramki rentgenowskie), dostawcami usług wykorzystujących technologie satelitarne (mapy satelitarne), firmami reklamy zewnętrznej oraz dostawcami towarów i usług na rynku IT.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w kursie:
do dnia 3 czerwca 2016 – 1995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 4 czerwca 2016 – 2295 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.