NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO – PRAKTYCZNE WARSZTATY
Jak z menedżera stać się przywódcą!
24 – 25 LISTOPADA 2015 r., GDAŃSK
Partner warsztatów
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, kom. 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Opis kursu:
Program szkolenia oparty jest na najnowszych, światowych programach i sprawdzonych modelach rozwoju kompetencji przywódczych. Oparty jest na koncepcji 3 obszarów, którym przewodzi lider: przewodzeniu biznesowi, innym i sobie. Program zawiera modele, techniki i narzędzia, stosowanie których w praktyce, stanowią czynniki sukcesu przywódcy. Warsztat opracowany i prowadzony jest przez doświadczonego praktyka zarządzania – Wiolettę Małota, autorkę książki “Jak z menedżera stać się przywódcą”, absolwentkę studiów doktoranckich w zakresie nauk o zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Program warsztatu zakorzeniony jest w praktyce zarządzania i zorientowany na uzyskanie konkretnych praktycznych korzyści przez uczestników.
RAMOWY PROGRAM
1. Nowy paradygmat przywództwa – nowe oczekiwania wobec przywódców, wyniki badań, nowe profile kompetencyjne przywódców, nowy model organizacji.
2. 7 obszarów zmiany menedżera w przywódcę – model Watkin’a – ćwiczenie umiejętności w zakresie każdego obszaru.
3. Nowe modele przywództwa:
– Przywódca transformacyjny – na czym polega? – ćwiczenie zachowań przywódcy transformacyjnego – słuchania transformującego, tworzenia przestrzeni do rozwoju, bycie modelem roli
– Przywódca dystrybucyjny – dzielenie się odpowiedzialnością i wiedzą, rozwijanie innych
– Przywódca globalny – poznanie 5 kompetencji przywódcy globalnego
4. DNA przywódcy – zdefiniowanie wartości, przekonań przywódcy i pożądanych zachowań
Ramowy zakres programu:
Moduł I – Wprowadzenie do zagadnienia Nowoczesnego Przywództwa
Menedżer a Przywódca
“Menedżerem jesteś, przywódcą bywasz”
~Wioletta Małota
– Na czym polega przywództwo w organizacji?
– Czym różni się menedżer od przywódcy? Zakres nowych ról przywódcy i sposób uzyskania niezbędnych kompetencji do pełnienia tych ról – model Watkina obszarów rozwoju kompetencji menedżera w kompetencje przywódcze.
– Oczekiwania pracowników od przywódcą
– Umiejętności lidera i sposób ich kształtowania.
– Cechy dobrego lidera. Mocne i słabe strony lidera, autodiagnoza.
Moduł II – Przewodzenie biznesowi – Efektywny strateg
“Nie można rozwiązać problemów naszej egzystencji na tym samym poziomie myślenia, na którym zostały wykreowane”
~Albert Einstein
– Strategiczna komunikacja – poznanie modeli strategicznej komunikacji i przećwiczenie sposobów ich zastosowania
– Model 4 krytycznych czynników przywództwa – nadawania sensu, budowania relacji, innowacyjnego myślenia oraz budowania wizji – ćwiczenie umiejętności poszczególnych czynników
– Budowanie sojuszy
– Strategiczne myślenie
– Myślenie analityczne i systemowe
Moduł III – Przewodzenie innym – Motywujący lider
“Są dwie trwałe rzeczy, które możemy dać uczniowi: pierwsza to korzenie – druga to skrzydła”
– Model 9 ról przywódczych – poznanie ról oraz zachowań lidera w każdej roli
– Motywowanie innych poprzez stosowanie odpowiedniego stylu przewodzenia
– Najnowsze modele przywództwa: model przywództwa transformacyjnego, model przywództwa dystrybuowanego oraz globalnego oraz sposoby rozwoju kompetencji tych stylów przewodzenia
– Najnowsze modele motywacji i ćwiczenie sposobów ich zastosowania w przewodzeniu innym, praktyczne narzędzia motywowania innych
Moduł IV – Przewodzenie sobie
“Kto zna innych jest mądry. Kto zna siebie jest oświecony”
~Lao Tzu
– Inteligencja emocjonalna przywódcy – dlaczego jest ważna?
– Dajesz czy odbierasz ludziom energię – test autoanalizy, zachowania dodające energię ludziom
– Twoje DNA przywódcy – twoje silne strony, talenty oraz obszary wpływu
– Lider globalny – model nowoczesnego przywództwa – jak stać się takim liderem?
– Zarządzanie własną energią – odnawianie sił i zapewnienie dobrej formy
Korzyści dla uczestników z ukończenia szkolenia:
– Uzyskanie najnowszej i sprawdzonej wiedzy z zakresu przywództwa.
Przekazywana wiedza oparta jest o sprawdzone naukowo i biznesowo modele ( wiedza oparta na dowodach – evidence based), opracowane przez wiodące szkoły biznesowe, sprawdzone w praktyce biznesowej. – Szkolenie prowadzone jest przez eksperta w zakresie przywództwa
Szkolenie prowadzi doświadczony menedżer, trener, Executive Coach, wykładowca akademicki na MBA i studiach podyplomowych, absolwentka studiów doktoranckich z zakresu nauk o zarządzaniu na Akademii Leona Koźmińskiego, menedżer o wieloletnim doświadczeniu w pracy w korporacjach o wysokiej kulturze organizacyjnej. Trenerka jest doświadczanym Executive Coachem i mentorem kadry menedżerskiej. Jest certyfikowanym Trenerem i Coachem najlepszych instytucji biznesowych z zakresu przywództwa – Leadership and Management Institute (ILM) w Wielkiej Brytanii w zakresie Coachingu Przywódczego oraz RocheMartin – z zakresu Coachingu Kapitału Emocjonalnego Przywódcy. – Nabycie praktycznych umiejętności przywódczych oraz zyskanie wglądu w siebie oraz opracowanie programu rozwoju
Przedstawione modele przywództwa będą praktycznie ćwiczone przez uczestników. Każdy uczestnik opracuje plan swojego rozwoju na podstawie autodiagnozy kompetencji oraz uwzględniający potrzeb organizacji. – Doskonalone umiejętności przekazywane są zgodnie z zasadami meta-uczenia
Uczestnicy szkolenia nie tylko udoskonalą swoje umiejętności, ale również nauczą się jak uczyć innych i dzielić się wiedzą z innymi, kreując warunki do dokonywania zmian i rozwoju. – Uczestnicy w ramach materiałów szkoleniowych otrzymają książkę Wioletty Małota “Jak z menedżera stać się przywódcą. Podręcznik dla menedżerów coachów”.
Grupa docelowa:
– osoby sprawujące funkcje kierownicze, zarządzających zespołami ludzi, które chcą udoskonalić swoje umiejętności przywódcze,
– osoby, których zakres obowiązków wymaga posiadanie kompetencji przywódczych
Rozkład zajęć:
9.30 Rozpoczęcie I dnia szkolenia
9:00 Rozpoczęcie II dnia szkolenia
10.30 przerwa na kawę
12.30 – 13.30 Obiad
15.30 przerwa na kawę
17.00 Zakończenie I dnia szkolenia
16:00 Zakończenie II dnia szkolenia
Partner warsztatów
Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
jest niepubliczną uczelnią wyższą o profilu biznesowym. Oferuje studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie nauk ekonomicznych i humanistycznych, a także liczne studia podyplomowe, w tym MBA, prowadzone we współpracy z partnerami biznesowymi. Marka WSH jest rozpoznawalna i ceniona w środowisku akademickim i gospodarczym w kraju i na świecie. Podstawą kształcenia w Wyższej Szkole Handlowej jest uczenie się w praktyce. Oznacza to, że na wszystkich kierunkach studiów szczególny nacisk kładziony jest na kształcenie umiejętności praktycznych, niezbędnych w biznesie, takich jak: przedsiębiorczość, przywództwo, praca zespołowa, podejmowanie decyzji, negocjacje, sztuka prezentacji, nauka języków obcych. Studenci nabywają praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania biznesu poprzez analizowanie rzeczywistych sytuacji i omawianie ich podczas wykładów, ćwiczeń i projektów.Misją uczelni jest kształcenie dla pracy, blisko praktyki, w wymiarze międzynarodowym, na wysokim poziomie. Więcej o uczelni: www.handlowa.eu
PROWADZĄCY
Wioletta Małota Konsultant HR, Certyfikowany Executive Coach & Mentor. Trener biznesu. Certyfikowany Leadership Coach – Institute of Leadership and Management, UK (2012). Certyfikowany Coach z zakresu inteligencji emocjonalnej przywódców – Roche Martin, UK (2012. ).
Doświadczony MARKETING MANAGER. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w pracy na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych korporacjach farmaceutycznych. Autorka programów studiów podyplomowych, kierownik studiów, opiekun merytoryczny oraz wykładowca przedmiotów z zakresem kompetencji coachingowych, mentoringowych, dzielenia się wiedzą i HRM w Wyższej szkole Handlowej we Wrocławiu. Wykładowca akademicki na studiach MBA w języku angielskim z zakresu przywództwa, mentoringu i coachingu. Autorka książki “Jak z menedżera stać się przywódcą?” dla menedżerów i coachów (Difin , grudzień 2012). Propaguje mentoringową kulturę zarządzania – autorka artykułów z tego zakresu w prasie biznesowej oraz HR (Personel i Zarządzanie) oraz na www.infor.pl .Wykładowca na międzynarodowych konferencjach coachingowych i mentoringowych (Mumbai/Indie -2014, Adelajda/Australia – 2013, Warszawa – międzynarodowe konferencje naukowe na ALK). W pracy Trenera, Konsultanta HR Coacha i Mentora stosuje narzędzia psychometryczne takie jak 360°, Extended Disc, MBTI i kwestionariusz odkrywające silne strony StrenghtFinder, kwestionariusz EQ , style komunikacji Herona i inne. Prowadzi kurs dla menedżerów i Coachów “Kompetencje Coacha”, który uzyskał akredytację Association for Coaching w Wielkiej Brytanii. (Odbycie akredytowanego kursu stanowi podstawę do ubiegania się o międzynarodową akredytację Coacha na poziomie PCC w organizacji ICF lub AC). Członek Association for Coaching w Wielkiej Brytanii.
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: zarządzania w kulturze coachingowej i mentoringowej przywództwa, narzędzi HR (na przykład: zarządzania poprzez cele, systemu ocen pracowniczych), zarządzania zespołem, motywacji, komunikacji menedżerskiej, zarządzania zmianą, rozwiązywania konfliktów, umiejętności osobistych. Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w zakresie nauk o zarządzaniu (2014 r. ), jej praca doktorska dotyczy mentoringu prowadzonego przez kadrę menedżerską. Absolwentka studiów magisterskich SGPiS, na Wydziale Handlu Zagranicznego w Warszawie, studiów podyplomowych na UW w Warszawie, Wydziale Geografii, Specjalizacji – Kultury krajów rozwijających się.
Laureatka konkursu na najlepszy esej z zakresu zarządzania w XXI w zorganizowany przez School of Management at University of South Australia w Adelajdzie. Jej esej pt. “Mentoring odwrócony narzędziem społecznego uczenia się oraz katalizatorem zmian” został jednym z 15 najlepszych esejów w zakresie zarządzania na świecie.
Pracuje globalnie, prowadziła wykłady m.in. w Indiach, Australii, Chinach. Za swój wkład w rozwój coachingu przywódczego otrzymała Nagrodę Global Coaching Leadership Award przez World Coaching Congress, Mumbai, India, luty 2014 r. r.
Certyfikowany Trener kompetencji międzykulturowych (UK). Szkoli i konsultuje w j. polskim i angielskim. Prowadzi blog międzykulturowy www.crossculturemanagement.com w języku angielskim. Specjalizuje się w kulturach Azji, anglosaskich oraz europejskich. Autorka bloga w j. angielskim o kompetencjach międzykulturowych www.crossculturemanagement.com.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 10 listopada 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 11 listopada 2015 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.