NEGOCJATOR BIZNESOWY
CERTYFIKOWANY KURS ZAWODOWY
16-18 MAJA oraz 15-16 CZERWCA 2016 r., WARSZAWA
5 DNI SZKOLENIOWYCH (40h)
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: m.kowalski@cge.edu.pl
Kurs przygotowuje do zawodu Negocjatora Biznesowego powstał w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych dla zawodu Negocjatora Biznesowego wg Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, wytyczne Europejskich Ram Kwalifikacji (EQF).
Celem kursu jest przygotowanie do wykonywanie zawodu Negocjatora Biznesowego. Kurs wyposaża w niezbędną wiedzę, kształtuje oraz określa umiejętności niezbędne w zawodzie oraz wpływa na kształtowanie postaw. Prowadzący kurs uczestniczył w przygotowaniach standardu zawodu Negocjatora Biznesowego.
CELE KURSU:
- przedstawienie zawansowanych zasad prowadzenia negocjacji handlowych w ujęciu praktycznym i podstawowych pojęć dotyczących negocjacji
- zrozumienie czym jest efektywny proces negocjacji i jego znaczenie dla organizacji, dlaczego warto negocjować
- zrozumienie czym jest przedmiot negocjacji ( wszystko ma wartość dla firmy i wszystko jest elementem negocjacji: cena, termin dostawy, rodzaj wykonania preferowanego przez firmę, termin płatności, koszt transportu itd. )
- prezentacja problematyki negocjacji handlowych ( kontekst merytoryczny, psychologiczny, prawny, praktyczny, formalny itp. )
- przećwiczenie umiejętności prowadzenia negocjacji
- zapoznanie z najnowszymi tendencjami w tej dziedzinie
- wykształcenie indywidualnego postrzegania procesu negocjacji handlowych
- ukierunkowanie negocjatora na odnoszenie sukcesu negocjacyjnego
Korzyści uczestnictwa:
- intensywny trening rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem negocjacji
- umiejętność stosowania w praktyce zasad przygotowania i prowadzenia negocjacji
- uzyskają wiedzę z zakresu procesu negocjacji np. przygotowania i prowadzenia negocjacji, manipulacji w negocjacjach, funkcjonowania zespołu negocjacyjnego, itd
- nauczą się jak rozwiązywać problemy z kontrahentami
- poznają techniki i narzędzia prowadzenia negocjacji handlowych, oraz umiejętność ich doboru w konkretnych sytuacjach
- nauczą się jak rozwiązywać problemy związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem negocjacji handlowych, oraz jasnego określania celu i angażowania się w rozwiązywanie problemów
- nauczą się planować i przeprowadzać negocjacje handlowe
- nabędą umiejętność oceny partnera negocjacyjnego i jego zamierzeń
Efekty szkolenia:
- Usystematyzowanie i uzupełnienie wiedzy z zakresu problematyki negocjacji
- Poznanie zasad i technik komunikowania się z kontrahentem w procesie negocjacji
- Zastosowanie nabytej wiedzy w celu ustalenia i wdrożenia standardów procesu negocjacji w firmie
METODY DYDAKTYCZNE
Przedstawiony powyżej program ma układ merytoryczny. Natomiast samo szkolenie realizowane będzie w sposób problemowy. Oznacza to, że w trakcie omawiania zadań indywidualnych i zespołowych, trener – obok omawiania tematu kluczowego – będzie nawiązywał do innych tematów w zależności od potrzeb i sytuacji, oraz oczekiwań i potrzeb uczestników. Seminarium ( trening ) prowadzone jest w sposób dynamiczny z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych, w tym głównie aktywizujących takich jak : Gry, symulacje, inscenizacje oraz ćwiczenia indywidualne i zespołowe np. komunikacyjne, metody rozwiązywania problemów, opisy sytuacyjne, analizy przypadków i kwestionariusze psychologiczne. Metody te uzupełnia wykład ilustrowany połączony z dyskusją kierowaną.
Dzięki takim metodom pracy uczestnicy szkolenia nie tylko podniosą swoje indywidualne kwalifikacje, ale również będą mogli skonfrontować swoje opinie z opiniami innych osób, ucząc się między innymi obserwacji różnych zachowań i motywów.
PROGRAM KURSU
CZĘŚĆ I, 16-18 maja 2016.
Dzień I, 16.05. 9:00 – 17:00
1.Negocjacje – istota problemu
- definicje i pojęcia podstawowe
- postrzeganie i formułowanie problemów
- różnice miedzy pozycyjnym stylem negocjowania a negocjacjami według zasad (korzyści i straty)
- rozwiązania liniowe i wielopolowe
- stan win – win jako oczekiwany
- harvardzki model negocjacji
- etyka zawodowa negocjatora
2. Specyfika negocjacji
- formułowanie i prezentacja propozycji
- strefa porozumienia w negocjacjach ( ZOPA )
- najlepsza alternatywa negocjacyjna ( BATNA ) – istota posiadania batny
- warunki graniczne partnerów a wstępne propozycja
- techniki ustępstw
- odpieranie obiekcji i zastrzeżeń
- kompetencje psychologiczne sprawnego negocjatora
- sterowanie sytuacją negocjacyjną
Prowadzący: Piotr Wiśniewski, trener, konsultant z zarządzania i negocjacji
II dzień: 17.05. 9:00 – 17:00
1. Przygotowanie do negocjacji
- przygotowanie do negocjacji – najważniejszy i najtrudniejszy proces
- rozpoznanie sytuacji i partnera
- przygotowanie oferty
- określenie oczekiwań i korzyści
- opracowanie i analiza scenariuszy rozmów
- rozpoznanie rynku i dostawców, oferentów
- przygotowanie/rozpoznanie oferty cenowej
- analiza i wybór oferty handlowej
- planowanie taktyki negocjacyjnej
2. Przebieg negocjacji
- rozpoczęcie negocjacji
- prezentacja ofert
- impas w negocjacjach -przykłady rozwiązań sytuacji patowych
- możliwe scenariusze podczas negocjacji
- umiejętność oddalania obiekcji
- negocjacje właściwe
- błędy w negocjacjach – skutki,
- radzenie sobie z zastrzeżeniami
- radzenie sobie negatywnymi opiniami drugiej strony
3.Style negocjowania
- twardy i miękki styl negocjowania (korzyści i straty)
- styl efektywny, pasywny, aktywny
- strategie negocjacyjne i ich dobór
- strategia negocjacyjna – jak stworzyć efektywną strategię,
- ocena stylu negocjacyjnego partnera – sposoby postępowania
- umiejętność prowadzenia rozmowy negocjacyjnej
4. Pięć wymiarów efektywnych negocjacji w biznesie
- Wymiar interpersonalny
- Strategiczna aranżacja procesu negocjacyjnego
- Projektowanie kontraktu
- Budowanie organizacji kompetentnej negocjacyjnie
- Czynnik osobisty w negocjacjach
5. Sztuka tworzenia kreatywnej strategii negocjacji
- Zasady i zastosowania
- Kreatywne negocjacje dla finansowania rozwoju firmy (przypadki)
- Błękitny ocean praktyki negocjacyjnej
- Kreatywne negocjacje w praktyce biznesu
Prowadzący: Piotr Wiśniewski, trener, konsultant z zarządzania i negocjacji, Paweł Dąbrowski, trener
III dzień, 18.05. 9:00 – 17:00
1. Rozpoznawanie i diagnozowanie poziomu cech i umiejętności negocjacyjnych partnera negocjacyjnego
- źródła wiedzy o partnerze
- wybrane elementy osobowości negocjatora
- przewidywanie motywów zachowań i celów negocjacyjnych partnera
- rola wizerunku negocjatora w negocjacjach
- cechy – negocjatora, predyspozycje osobowościowe, umiejętności
- kształtowanie umiejętności negocjacyjnych
- zniekształcenia i błędy w spostrzeganiu rzeczywistości
- szacowanie podatności na wpływ u partnera negocjacyjnego
- czynniki siły i zaufania w negocjacjach
- dobór technik perswazyjnych i narzędzi wywierania wpływu adekwatnych do osobowości partnera
2. Rozpoznawanie manipulacji w negocjacjach
- manipulacje samooceną i emocjami
- triki i taktyki
- manipulacje miejscem, czasem, informacją
- przeciwstawianie się manipulacjom
- rozpoznawanie manipulacji drugiej strony i przeciwdziałanie im
- sposoby radzenia sobie z nimi
3. Zespół negocjacyjny
- zalety i wady negocjowania zespołowego
- dobór zespołu i podział ról
4. Autodiagnostyka
- analiza cech osobowości i nawyków decydujących o umiejętności oddziaływania na innych oraz o podatności na wpływ w procesie negocjacji
- asertywność
- umiejętności komunikacyjne
- sprawność w rozwiązywaniu konfliktów
- radzenie sobie ze stresem
- kontrolowanie emocji
Prowadzący: Piotr Wiśniewski, trener, konsultant z zarządzania i negocjacji, Paweł Dąbrowski, trener
CZĘŚĆ II, 15-16 czerwca 2016
IV dzień, 15.06.
Komunikacja w procesie negocjacyjnym
Moduł 1 Model komunikowania się i budowanie raportu
Komunikacja niewerbalna
- Mowa ciała – co ona wyraża?
- Zasady dopasowania mowy ciała do partnera negocjacyjnego
- Budowanie empatii
- C 1 – dopasowanie niewerbalne/ niedopasowanie werbalne i odwrotnie
- Rozpoznawanie emocji partnera
- Wyrażanie własnych emocji
Moduł 2 Komunikacja werbalna – język i narzędzia budowania porozumienia
- Rama porozumienia w negocjacjach
- Wykorzystanie metafory i wartości w negocjacjach
- Słuchanie odzwierciedlające
- Parafraza i backtracking
- Słowa mocy budujące porozumienie
- Różne rodzaje pytań i ich znaczenie w negocjacjach
Moduł 3 Reguły w wywierania wpływu – ich zastosowanie w negocjacjach
- 6 reguł wywierania wpływu i ich zastosowanie w negocjacjach
- Techniki wywierania wpływu będące manipulacją
Moduł 4 Model Mastenbroeka budowania klimatu negocjacji na 4 poziomach
4 poziomy budowania klimatu negocjacji:
- dbanie o własne interesy
- budowanie siły
- tworzenie klimatu
- elastyczność i poszukiwanie rozwiązań
Prowadzący: Wioletta Małota, trener międzykulturowy
V. dzień, 16.06.
1. Aspekty prawne negocjacji
- umowy na gruncie prawa handlowego, cywilnego i w obrocie gospodarczym
- formy umów i zawieranie umów
- kontrakt negocjacyjny – unikanie pułapek
- formułowanie umowy i zabezpieczenia umowne
- rękojmia i gwarancja
- prawne aspekty pozyskiwania i wykorzystywania informacji, poufność informacji
Prowadzący: Mecenas Marcin Dziedzic, Kancelaria Dziedzic
2 . Zakończenie negocjacji
- zamykanie negocjacji
- „domykanie”
- zachowanie w zmieniających się okolicznościach
- ocena i wnioski na przyszłość
Prowadzący: Piotr Wiśniewski, trener, konsultant z zarządzania i negocjacji
PROWADZĄCY SZKOLENIE:
Piotr Wiśniewski
Specjalista w zakresie organizacji i zarządzania, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, procesów informacyjno – decyzyjnych, negocjacji, funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji i metodyki kształcenia kadr. Prezes ( właściciel ) firmy doradczo -szkoleniowej KPW – konsulting. Prezes Fundacji Rozwoju Kultury Negocjacji. Współzałożyciel Mazowieckiego Polsko – Amerykańskiego Klubu Przedsiębiorczości, były wiceprezes Klubu Przedsiębiorców Polskich. Ekspert firm konsultingowych, wykładowca polskich i międzynarodowych szkół menadżerskich. Prakseolog. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Institut International d’Administration Public w Paryżu, School of Business Univercity of Wisconsin – Madison. Karierę zawodową rozpoczynał jako pracownik naukowy, min in. były pracownik Instytutu Administracji i Zarządzania, oraz Instytutu Organizacji Zarządzania i Doskonalenia Kadr. Potem na stanowiskach kierowniczych w kilku firmach handlowych. Obecnie łączy dorobek naukowy z doświadczeniem praktycznym, jako konsultant i trener. Autor szeregu ekspertyz organizacyjnych, kierownik i wykonawca projektów badawczych i doradczych. Autor kilkunastu opracowań i publikacji naukowych, oraz popularyzatorskich. Posiada duże doświadczenie praktyczne w prowadzeniu zajęć dydaktycznych dla osób dorosłych i doradztwa organizacyjnego – w tym również metodami uczestniczącymi, jak również w projektowaniu, przygotowaniu i organizowaniu takich typów działalności.
Paweł Dąbrowski
Dr Paweł J. Dąbrowski jest autorem pierwszej polskiej książki dotyczącej negocjacji (Praktyczna Teoria Negocjacji, dwa wyd.), ponad czterdziestu publikacji w periodykach naukowych i czasopismach dla managerów. Był założycielem Centrum Negocjacji Konfederacji Pracodawców Polskich. Mediator Business Centre Club. Uczestniczył w negocjacjach projektów inwestycji międzynarodowych, był też mediatorem inwestycji indywidualnych typu “business angels”. Swoje szkolenia n/t negocjacji prowadził dla wielkich polskich banków, takich firm jak KGHM, Mercedes i Fiat, w Australii dla Coca-cola Amatil, a także dla wiodących uczelni: Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego, oraz Swinburne i Monash University w Melbourne.
Wioletta Małota
Absolwentka studiów doktoranckich (2014 r.) na Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu zachowań organizacyjnych oraz studiów magisterskich z zakresu zarządzania na SGH na Wydziale Handlu Zagranicznego. Przez ponad 15 lat pracowała w międzynarodowych korporacjach, liderach branży (3M, Novo Nordisk, SCA Hygiene Products) na stanowiskach menedżerskich Product, Brand Manager oraz Dyrektor Marketingu i Wspierania Biznesu. Od 8 lat pracuje jako Konsultant HR, Trener biznesu z zakresu przywództwa, kompetencji menedżerskich oraz międzykulturowych. Specjalizuje się w negocjacjach międzykulturowych, prowadzi zajęcia z zakresu negocjacji i mediacji na Collegium Civitas w Warszawie. Specjalizuje się w Pracuje Executive Mentor i Coach w skali globalnej w języku polskim i angielskim. Pracuje systemowo z organizacjami na różnych poziomach zarządzania, facylituje procesy grupowe oraz moderuje strategiczne narady w zakresie kształtowani wizji, misji oraz strategii organizacyjnej. Autorka książki „Jak z menedżera stać się przywódcą?” podręcznika dla menedżerów i coachów (Difin, 2012), z której korzystają największe polskie organizacje. Zapraszany ekspert na konferencje międzykulturowe organizowane przez organizację SIETAR propagującą wiedzę z zakresu międzykulturowości (2013, 2014) oraz warsztaty międzykulturowe (Chiny, Beijing, 2014). Szkoli, konsultuje w języku polskim i angielskim. Prowadzi blog międzykulturowy www.crossculturemanagement.com w języku angielskim.
Marcin Dziedzic
Adwokat, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent Podyplomowych Studiów Zamówień Publicznych na Uniwersytecie Warszawskim, członek Izby Adwokackiej w Warszawie. Adwokat Marcin Dziedzic umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów prawnych zdobywał już podczas studiów, gdzie od 2003 r. praktykował w dużej spółce inwestycyjnej jak też w kancelarii adwokackiej, a następnie współpracował z kancelarią radcowską. W latach 2005 – 2012 mecenas Marcin Dziedzic był pracownikiem, a po uzyskaniu tytułu zawodowego, stałym współpracownikiem w renomowanej polskiej kancelarii prawnej, a następnie w kancelarii o zasięgu międzynarodowym. Aktualnie adwokat Marcin Dziedzic prowadzi i rozwija praktykę indywidualną (Kancelaria Adwokacka Adwokat Marcin Dziedzic: www.adwokat-dziedzic.pl) prowadząc stałą i doraźną obsługę prawną przedsiębiorców, osób indywidualnych oraz podmiotów sektora publicznego. Kancelaria specjalizuje się zarówno w sprawach cywilnych, gospodarczych, jak również i rodzinnych, karnych i innych. Kancelaria współpracuje z adwokatami, radcami prawnymi, aplikantami, komornikami i notariuszami.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w kursie:
do dnia 29 kwietnia 2015 – 2995 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 30 kwietnia 2015 – 3295 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.