SZKOLENIE ON-LINE
DATA:
27 lutego 2024 r.
KOSZT UCZESTNICTWA:
do 16.02 595 PLN + 23% VAT
od 17.02 695 PLN + 23% VAT
Błędy organów I instancji w postępowaniu administracyjnym prowadzonym w trybie KPA
27 LUTEGO 2024 r.
Kontakt/Zgłoszenia:
tel. 22 651 80 75, 604 152 181,
e-mail: info@cge.com.pl
W wyniku szkolenia urzędnik będzie mógł wyeliminować ze swojej pracy nieprawidłowe praktyki postępowania, eliminując tym samym ryzyko wydania rozstrzygnięcia niezgodnego z prawem. Urzędnik będzie prowadził postępowanie sprawniej i efektywniej.
PROGRAM SZKOLENIA
Etap nr 1 – Wszczęcie postępowania
- Wszczęcie postępowania z urzędu oraz na wniosek – zakres niezbędnych czynności
- Kontrola formalna podania wraz z procedurą uzupełniania braków formalnych – jak i kiedy sporządzić wezwanie do uzupełnienia braków formalnych podania
- Ocena zaistnienia tzw. negatywnych przesłanek wszczęcia postępowania (res iudicata, przedawnienie, brak sprawy administracyjnej itp.)
- Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania – kiedy wydać, komu doręczyć?
- Prowadzenie postępowania administracyjnego a RODO – obowiązek informacyjny oraz inne obowiązki związane z koniecznością zapewnienia ochrony danych osobowych
- Zawiadomienie o prowadzonym postepowaniu – jakie informacje w nim zawrzeć́, aby uprościć́ dalsze procedowanie w sprawie?
Etap nr 2 – Postępowanie wyjaśniające
- Jak ustalić krąg stron postępowania?
- Jakie dokumenty muszę zgromadzić aby ustalić podmioty, którym przysługują̨ prawa rzeczowe do nieruchomości?
- Jak ustalić następców prawnych strony, w tym w szczególności jej spadkobierców?
- Kiedy organ uprawniony jest do umorzenia postępowania w konsekwencji śmierci strony?
- Jakie dokumenty są̨ niezbędne aby ustalić́ fakt śmierci strony?
- Pełnomocnik w postępowaniu – jak powinien wyglądać dokument pełnomocnictwa? Jakie obowiązki mam względem pełnomocnika? Jakie są konsekwencje braku uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa?
- Sporządzanie protokołów i adnotacji – podstawowe błędy skutkujące pozbawieniem ich mocy dowodowej w sprawie;
- Postępowanie dowodowe – jak je przeprowadzić w zgodzie z zasadą prawdy obiektywnej?
- Rozłożenie ciężaru dowodowego w postępowaniu jurysdykcyjnym – czy skoro organ jest gospodarzem tego postępowania, to czy to oznacza, że „musi zrobić wszystko sam”?
- Moc dowodowa opinii biegłego – jak ją ocenić́?
- Język polski w postepowaniu administracyjnym, a dokumenty w języku obcym;
- Zawiadomienia i wezwania stron – podstawowe błędy;
Etap nr 3 – Wydanie decyzji administracyjnej
- Prawidłowe sformułowanie podstawy prawnej decyzji administracyjnej;
- Prawidłowe sformułowanie osnowy decyzji – błędy polegające na dodawaniu do osnowy decyzji elementów nie przewidzianych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego;
- Decyzja częściowa;
- Rektyfikacja decyzji;
- Jak prawidłowo sporządzić uzasadnienie? Jakie organy popełniają̨ błędy?
- Decyzja administracyjna a RODO
- Jak prawidłowo oznaczyć adresata decyzji administracyjnej, nie będącego osobą fizyczną?
- Problem oznaczania spółek, wspólnot, oddziałów itp.
Etap nr 4– Doręczenia ( w tym doręczenie decyzji administracyjnej)
- Błędy dokonywane przy doręczeniach i ich skutki;
- Doręczenia zagranicę;
- Doręczenia w formie elektronicznej;
- Doręczenia w trybie obwieszczenia.
ROZKŁAD ZAJĘĆ
9.20-9.30 logowanie do platformy
9.30-11.30 szkolenie cz.1 (2h)
11.30-12.00 przerwa
12.00-14.00 szkolenie cz.2 (2h)
14.00 sesja pytań i odpowiedzi
METODA SZKOLENIA ON-LINE
Szkolenie on-line/zdalne to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Korzystanie z naszych szkoleń on-line/zdalnych umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo”, uczestnicy otrzymują pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza biurka.
- Szkolenie możesz odbyć z domu lub z biura
- Będziesz mógł na bieżąco śledzić jego przebieg i zadawać pytania prowadzącemu na żywo oraz na czacie.
- Przed szkoleniem otrzymasz mail z wszystkimi niezbędnymi informacjami, w tym link, który pozwoli uczestniczyć Ci w szkoleniu
- 30 minut przed oficjalnym czasem rozpoczęcia szkolenia jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia
- Otrzymasz mailowo materiały i certyfikat w formacie pdf
- Po zakończonym szkoleniu nie będziesz mieć możliwości jego odtworzenia w postaci filmu
Wymagania sprzętowe: komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa
Organizator i prowadzący szkolenie nie wyrażają zgody na nagrywanie, udostępnianie i powielanie przebiegu szkolenia. Treści przekazywane podczas szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
PROWADZĄCY
Agata Cebera – radca prawny, doktor nauk prawny, adiunkt w Katedrze Postępowania Administracyjnego WPiA UJ. Autorka opracowania monograficznego „Odpowiedzialność odszkodowawcza za niezgodne z prawem wykonywanie władzy publicznej przez organy administracji publicznej”. Autorka i współautorka rozlicznych opracowań artykułowych i monograficznych w tym współautorka komentarza do Kodeksu postępowania administracyjnego, metodyki pełnomocnika w postępowaniu administracyjnym i sądowoadminisatrcyjnym oraz anglojęzycznej monografii pt. European administrative cooperation. Remarks on Polish procedural provisions. Wykonuje zawód radcy prawnego w indywidualnej praktyce. Prelegentka na konferencjach krajowych i zagranicznych (Londyn, Ryga, Györ, Bratysława, Timisoara, Bergamo, Lizbona, Tarnopol, Moskwa). Uczestniczka wymiany bilateralnej z Minzu University of China.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line przy zgłoszeniu się:
do dnia 16 lutego 2024 – 595 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 100 PLN
od dnia 17 lutego 2024 – 695 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia on-line wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Dostęp do platformy
– Materiały szkoleniowe w formie pdf
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania szkolenia przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.