Akademia Mistrza Produkcji – Świadomy Mistrz trenerem BHP

AKADEMIA MISTRZA PRODUKCJI – MODUŁ IV
Świadomy Mistrz – Trener BHP

23-24 listopada 2015 r., Warszawa

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

Szkolenie przydatne jest w sytuacji, gdy firma chce bardziej zaangażować Mistrzów w proces zwiększenia bezpieczeństwa pracy, a zdaje sobie sprawę, że Mistrzowie mogli popaść w rutynę i prawdopodobnie pomijają pewne niebezpieczeństwa, na które zwróciliby uwagę, gdyby przypatrywali się “na świeżo” podległej jednostce produkcyjnej pod kątem BHP.
Celem szkolenia jest dostarczenie Mistrzom 1) narzędzi oceny ryzyka, 2) zaprojektowania działań zapobiegawczych, 3) wdrożenia opracowanych rozwiązań

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
– W zakresie technik zarządzania – doprowadzenie do sytuacji, gdy Mistrzowie będą zarządzali w sposób profesjonalny, oparty na dobrych praktykach, a nie na intuicji. Wzmocnienie autorytetu Mistrza wśród podwładnych – szczególnie w sytuacji, gdy musi on zarządzać zespołem osób, które do tej pory były jego kolegami.
– W zakresie emocji – decyzje Mistrzów, sposób załatwiania przez nich spraw będzie wynikał nie z ich “impulsów” emocjonalnych, ale z rzetelnej analizy sytuacji i racjonalnie podjętych decyzji
– W zakresie wsparcia potrzeb biznesowych Firmy – Mistrzowie będą nastawieni na realne wywiązywanie się z ich głównego zadania – nadzoru pracowników w celu uzyskiwania optymalnych wyników podległej jednostki produkcyjnej.

Do uczestnictwa zapraszamy:
Projekt adresowany jest do podstawowego stanowiska zarządzania opreracyjnego, które w firmach nosi rózne nazwy – Lider, Mistrz, Brygadzista. Dlatego w dalszym opisie nazwa tego stanowiska używana jest zamiennie.
Istnieją 2 możliwości skorzystania z przedstawionych szkoleń:

PROGRAM SZKOLENIA
Część 1: Rola Mistrza w rozpoznaniu zagrożeń bezpieczeństwa pracy
1.1. Psychologiczne uwarunkowania odpowiadające za to, że zagrożenia potencjalne zamieniają się w zdarzenia, które faktycznie mają miejsce
– Niedoszacowanie zagrożenia, przeszacowanie bezpieczeństwa – czyli złudzenia, jakie fundują nam mechanizmy obronne
– Grzechy “świeżaka” – czyli brak doświadczenia
– Grzechy “wyjadacza” – czyli zbytnie zaufanie do posiadanego doświadczenia
– Złudzenie dobrej passy – czyli “wczorajszy bezpieczny dzień gwarantuje nam bezpieczny dzień jutrzejszy”
– “Radośnie świętujemy 25-lecie pracy bez wypadku” – czyli jak dotychczasowy sukces potrafi uśpić czujność szefa.
– Złudzenia rozpoznania sytuacji do końca
– Złudzenia stałych elementów sytuacji, które jednak faktycznie się zmieniają
1.2. Źródła danych na temat bezpieczeństwa i zagrożeń w podległej Mistrzowi komórce
– Jak spożytkować wiedzę już drogo zdobytą – czyli ponowna analiza wypadków i zdarzeń okołowypadkowych (z podległej komórki, z innych komórek zakładu i spoza Firmy)
– Jak w dokładny i twórczy sposób dokonać analizy ciągu przyczynowo – skutkowego, prowadzącego do wypadku
– Być mądrym przed szkodą – czyli szczegółowy zestaw czynników ryzyka obiektywnie występujących lecz nie zakończonych do tej pory wypadkiem – czyli zyski ze śledzenia best practices
– Porównanie rzetelności pozyskiwanych danych: wysłuchanie relacji vs. obserwacja uczestnicząca; przyjęcie dokonanej analizy danych vs. samodzielna analiza danych
– Pracownik – jako cenne źródło szczegółowych informacji o zagrożeniach (szanse i zagrożenia związane z uzyskiwaniem danych od podwładnych)
1.3. Narzędzia obróbki danych – rozpoznawania zagrożeń od nowa
– “Duży obrazek” – czyli przegląd sytuacji dotyczącej bezpieczeństwa na poziomie całej podległej komórki – przy pomocy narzędzia – Mapowania myśli
– Wykorzystanie filtrów percepcji – przegląd rzeczywistej sytuacji konkretnego podwładnego przez kolejno “nakładane” filtry – wychwytujące poszczególne aspekty sytuacji.
– Wykorzystanie koncepcji linii czasu – dla przełamania ciągu przyczynowo – skutkowego odpowiedzialnego za zagrożenie i wypadek
– What if… – wykorzystanie metodyki czarnego scenariusza dla procesów wydających się zupełnie bezpiecznymi
1.4. Rola podwładnego w przeglądzie możliwych zagrożeń bezpieczeństwa
– Zalety włączania podwładnego w proces zwiększania bezpieczeństwa pracy (bezpośredni wgląd w sytuację, bazowanie na wielkiej ilości powtórzeń, naturalne zainteresowanie zwiększeniem bezpieczeństwa itp.)
– Niebezpieczeństwa włączania podwładnego w proces zbierania danych o zagrożeniach (brak obiektywizmu, myślenie kategoriami zmniejszenia wygody pracy i zysku itp.)
– Metodyka prowadzenia rozmowy na temat możliwych zagrożeń na stanowisku pracy – z pojedynczym podwładnym
– Jak przeprowadzić efektywne spotkanie robocze z grupą pracowników na temat identyfikacji możliwych zagrożeń
1.5. Zadanie edukacyjne, jakie Mistrz może realizować wobec podwładnego na etapie analizy zagrożeń
“Można przyprowadzić konia do wodopoju, ale nie można go zmusić, aby się napił” – czyli w jakim stopniu szkolenie podwładnych może realnie wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa pracy na ich stanowisku
Planowanie przyszłych efektów szkolenia na podstawie obserwowanych deficytów w wiedzy, umiejętnościach i postawach podwładnych związanych z BHP:
Co podwładny powinien zapamiętać w wyniku szkolenia
Do czego Mistrz chce przekonać podwładnego
Co powinien robić podwładny po szkoleniu
Dobieranie odpowiedniej metody szkoleniowej do zamierzonych efektów
Część 2: Mistrz – szef zapewniający maksymalne bezpieczeństwo pracy i skuteczny trener BHP
2.1. Określiłem zagrożenia i co dalej – metodyka twórczego rozwiązywania problemów BHP
– Rozwiązywanie problemów złożonych (np. dotyczących pracy całej komórki, wszystkich pracowników, procesów wielowątkowych i wykonywanych przez złożony zespół itp.) – metodyka 6 kapeluszy myślenia (6 thinkig hats)
– Rozwiązywanie problemów jednowątkowych – Metoda eksperymentów myślowych
– Pokonywanie progu “dojścia do ściany” w sytuacji gdy wydaje się, że nic już więcej nie można zrobić – metoda wioskowego głupka
2.2. A kiedy to nie technika jest głównym problemem – czyli projektowanie rozwiązań w sytuacji, gdy nie będą one chętnie akceptowane przez podwładnych
– To się da przewidzieć – czyli jakie cechy wspólne mają zasady BHP omijane przez pracowników
– Techniki wywierania wpływu w służbie bezpieczeństwa pracy
– Poziom postaw – jako optymalny punkt oddziaływania na podwładnych w sytuacji oporu przed stosowaniem “niewygodnych” zasad BHP
– Radzenie sobie z próbami uniknięcia stosowania zasad BHP poprzez manipulacje ze strony podwładnych

PROWADZĄCY

Ryszard Lichuta
Psycholog, trener, konsultant. Ukończył studia magisterskie na kierunku psychologii pracy w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego). Szkolił się w różnorodnych formach pomocy psychologicznej oraz wykorzystania psychologii w biznesie, wykorzystaniu metafor i przypowieści w psychoterapii i pracy z grupą, przeszedł zaawansowane szkolenia z dziedziny wykorzystania NLP w terapii systemów i w biznesie. Od 1995 roku opracowuje i wdraża różnorodne szkolenia z zakresu: zarządzania, sprzedaży profesjonalnej obsługi klienta (w różnych punktach styku klienta z firmą), profesjonalnej obsługi reklamacji, wdrażania programów lojalnościowych dla klientów, rozwoju pracowników, Total Quality Management, relacji z klientem wewnętrznym, komunikacji interpersonalnej wewnątrz firmy, budowy i rozwoju zespołów roboczych – zarówno zespołów specjalistów jak i zespołów menedżerskich dedykowanych do rozwoju biznes, pracy zespołowej. Szczególnym obszarem zainteresowań jest praktyczne zastosowanie metodyki myślenia kreatywnego do osiągania wymiernych efektów ekonomicznych.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 06 listopada 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 07 listopada 2015 – 1795 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER