AKADEMIA MISTRZA PRODUKCJI – MODUŁ II
Podnoszenie efektywności pracy z zespołem – w relacji “Lider – zespół”
19-20 października 2015 r., Warszawa
Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl
Najczęściej Mistrzowie w nowoczesnych przedsiębiorstwach są angażowani w działania firmy, które mają na celu optymalizację procesów produkcyjnych. Oznacza to, że od Mistrzów oczekuje się nie tylko tego, że dopilnują aby procesy produkcyjne były realizowane zgodnie z zapisami technologii, ale także mają obmyślać rozwiązania, które zwiększą wydajność, poprawią jakość, obniżą koszty, zwiększą bezpieczeństwo itd.
Tego rodzaju działania wymagają zaangażowania nie tylko Mistrza, ale także jego podwładnych. To z kolei oznacza, że podlegli Mistrzowi pracownicy produkcyjni już nie występują tylko w roli dokładnego odtwórcy procesów produkcyjnych, ale także mają zastanawiać się co – na ich stanowisku pracy – może zostać poprawione. Wymaga to od Mistrza umiejętności zarządzania w nieco innym stylu niż wtedy gdy maja wyłącznie dopilnować pracowników by ściśle trzymali się zaleceń technologii.
Mistrzowie w tej zmienionej sytuacji często się gubią i nie wiedzą jak połączyć “twardy” styl zarządzania z umiejętnościami leadership. Jest to tym trudniejsze, że często taka praca wiąże się z zarządzaniem zespołem pracowników, którzy na potrzeby rozwiązania konkretnego problemy przekształcają się w zespół zadaniowy, z zupełnie inaczej zdefiniowanym zakresem ról. Szkolenie pomaga Mistrzom znaleźć się w tej sytuacji i nadal efektywnie kierować podwładnymi.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
– W zakresie technik zarządzania – doprowadzenie do sytuacji, gdy Mistrzowie będą zarządzali w sposób profesjonalny, oparty na dobrych praktykach, a nie na intuicji. Wzmocnienie autorytetu Mistrza wśród podwładnych – szczególnie w sytuacji, gdy musi on zarządzać zespołem osób, które do tej pory były jego kolegami.
– W zakresie emocji – decyzje Mistrzów, sposób załatwiania przez nich spraw będzie wynikał nie z ich “impulsów” emocjonalnych, ale z rzetelnej analizy sytuacji i racjonalnie podjętych decyzji
– W zakresie wsparcia potrzeb biznesowych Firmy – Mistrzowie będą nastawieni na realne wywiązywanie się z ich głównego zadania – nadzoru pracowników w celu uzyskiwania optymalnych wyników podległej jednostki produkcyjnej.
Do uczestnictwa zapraszamy:
Projekt adresowany jest do podstawowego stanowiska zarządzania opreracyjnego, które w firmach nosi rózne nazwy – Lider, Mistrz, Brygadzista. Dlatego w dalszym opisie nazwa tego stanowiska używana jest zamiennie.
Istnieją 2 możliwości skorzystania z przedstawionych szkoleń:
Przejście całego przedstawionego cyklu szkoleń – zalecane jest szczególnie w sytuacji, gdy uczestnik szkolenia dopiero zaczyna swoją drogę zawodową na tym stanowisku lub gdy ma wrażenie (lub jego przełożeni mają wrażenie), że zarządza bardziej “na wyczucie”, niż na podstawie profesjonalnego oglądu sytuacji.
Udział w wybranych modułach szkoleniowych – gdy uczestnik chce uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności w wybranych obszarach kompetencji kierowniczych.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Założenia efektywnej pracy z zespołem jako lider – czyli jak pracować z zespołem przy zadaniach wymagających twórczego podejścia, nowatorskiego rozwiązania, zaangażowania wszystkich członków zespołu
– Lider czy menadżer – prawdziwe dylematy i pozorne sprzeczności, czyli porównanie praktyki pracy zespołem jako lider i menadżer
– Reguły efektywnego kierowania zespołem jako lider
– Dostępne narzędzia kierowania w stylu liderskim
Moduł prowadzony jest w postaci wykładu z mikro-ćwiczeniami w grupach. W trakcie wykładu uczestnicy zaznajamiają się z koncepcją kompetencji lidera, a także z planem szkolenia i jego planowanym rezultatem – rozwinięciem ich kompetencji jako lidera pracującego ze swoim zespołem.
2. Żelazne reguły liderskiego prowadzenia zespołu
2.1. Pomaganie podwładnym w pokonywaniu barier i zapewnianie swobody działania
“Granie do jednej bramki” – jako warunek wstępny tego, aby rozwijający się podwładni byli jednoznacznym zyskiem, a nie zagrożeniem dla szefa
Jakie korzyści uzyskuje szef z faktu przekraczania ograniczeń przez jego podwładnych – teoria kaskadowego przyrostu kompetencji podwładnych i skokowego przyrostu wyników biznesowych
Metodyka określania barier kluczowych dla osiagania lepszych wyników biznesowych
Jak pomóc podwładnemu przekroczyc ograniczenia, zamiast wykonywania całej pracy za niego
Delegowanie zadań, a zapewnianie swobody działania – podobieństwa i róznice
Rozwój przyszłych liderów – jako ważny wskaźnik umiejętności zarządzania, prezentowanych przez Mistrza
2.2. Gwarantowanie dostępu do informacji
Im więcej pracownik wie, tym lepiej pracuje – czyli dlaczego podwładni kierowani w stylu liderskim powinni miec jak najszerszy dostęp do informacji
Określanie zakresu informacji dostępnej i ograniczonej dla każdego z podwładnych
Narzędzia organizacyjne i techniczne umożliwiające dostęp do informacji i swobodny transfer rozwiązań wypracowanych do tej pory wewnątrz przedsiębiorstwa
2.3. Przyjmowanie przez szefa i wymaganie od podwładnych odpowiedzialności za działania
Wychowywanie do odpowiedzialności vs. wychowywanie do posłuszeństwa – jako podstawowa różnica wyniku zarządzania w stylu liderskim i “twardym” stylu managerskim
Metody identyfikacji w zespole osób “dojrzałych” do przyjmowania odpowiedzialności
Metody “wychowywania” podwładnych do przyjmowania odpowiedzialności
Zyski i zagrożenia wynikające z transferu na podwłądnych części odpowiedzialności za zadania i wyniki
2.4. Wymaganie i nagradzanie sukcesów
Indywidualna wrażliwość na natychmiastową i odroczoną gratyfikację – jako ważny wskaźnik projektowania narzędzi motywacyjnych dla poszczególnych członków zespołu
Narzędzia motywacyjne – dostępne dla Mistrza natychmiast i do uzyskania od pracodawcy w przyszłości
Sukcesy indywidualne – jak uniknąć pułapki jednoczesnego zwiększenia motywacji u pojedynczego pracownika i zmniejszenia motywacji u reszty zespołu
Sukcesy zespołu – jak wykorzystac je do wzmocnienia siły zespołu jako całości i motywacji pojedynczych podwładnych
2.5. Tworzenie kultury traktowania wszystkich członków zespołu sprawiedliwie i z należytą godnością
Jaki “kontrakt” psychologiczny zawierają ludzie przebywając w środowisku pracy – czyli co uważają wobec nich za akceptowalne a co niedpusczalne z punktu widzenia ich godności osobistej.
Mistrz jako model do naśladowania – czyli wpływ stylu budowania przez Mistrza relacji z podwładnymi – na styl relacji i komunikacji między podwładnymi
Zagrożenia, którym trzeba natychmiast przeciwdziałać – mobbing i jego destrukcyjny wpływ na relacje wewnątrz zespołu i wyniki biznesowe
PROWADZĄCY
Ryszard Lichuta
Psycholog, trener, konsultant. Ukończył studia magisterskie na kierunku psychologii pracy w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego). Szkolił się w różnorodnych formach pomocy psychologicznej oraz wykorzystania psychologii w biznesie, wykorzystaniu metafor i przypowieści w psychoterapii i pracy z grupą, przeszedł zaawansowane szkolenia z dziedziny wykorzystania NLP w terapii systemów i w biznesie. Od 1995 roku opracowuje i wdraża różnorodne szkolenia z zakresu: zarządzania, sprzedaży profesjonalnej obsługi klienta (w różnych punktach styku klienta z firmą), profesjonalnej obsługi reklamacji, wdrażania programów lojalnościowych dla klientów, rozwoju pracowników, Total Quality Management, relacji z klientem wewnętrznym, komunikacji interpersonalnej wewnątrz firmy, budowy i rozwoju zespołów roboczych – zarówno zespołów specjalistów jak i zespołów menedżerskich dedykowanych do rozwoju biznes, pracy zespołowej. Szczególnym obszarem zainteresowań jest praktyczne zastosowanie metodyki myślenia kreatywnego do osiągania wymiernych efektów ekonomicznych.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 5 października 2015 – 1495 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 6 października 2015 – 1795 PLN + 23% VAT
Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.
W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe
Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:
PKO Bank Polski S.A.: 08 1440 1387 0000 0000 1495 2551
Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.
Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.