Wprowadzanie nowych produktów bankowych – rola COMPLIANCE

WARSZTATY z serii PRAKTYCY – PRAKTYKOM
Wprowadzanie nowych produktów bankowych – rola COMPLIANCE
11-12 czerwca 2015 r., Warszawa

Kontakt/Zgłoszenia:
Anna Milewska – Kierownik projektu
tel. 22 651 80 75, 604 152 181, fax: 22 203 40 52
e-mail: anna.milewska@certge.pl

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uzyskają Państwo specjalistyczną wiedzę (popartą przykładami praktycznymi) na temat:
– wymogów Regulatora dotyczących zarządzania ryzykiem braku zgodności przy tworzeniu nowych produktów,
– wsparcia udzielanego przez jednostki zapewnienia zgodności (compliance) w procesie wprowadzania nowych produktów bankowych,
– najczęściej identyfikowanych ryzyk niezgodności, sposobów ich ograniczania poprzez świadczenie odpowiedniego doradztwa Compliance,
– sposobów kontrolowania procesu wdrażania produktów i monitorowania ryzyk generowanych przez produkty.
Dodatkową korzyścią będzie wymiana doświadczeń, porównywanie rozwiązań oraz możliwość przedyskutowania problemów, z jakimi borykają się jednostki Compliance przy wprowadzaniu nowych produktów bankowych.

PROGRAM
Dzień I
10:00 – 11:15
Wymogi regulacyjne dla Komórek ds. zarządzania ryzykiem braku zgodności dotyczące tworzenia nowych produktów.
– Niewłaściwe praktyki biznesowe lub rynkowe
– Wady produktów
– Błędy modeli
11:15 – 11:30 Przerwa na kawę
11:30 – 12:30
Rola funkcji jednostki zapewnienia zgodności w procesie konstruowania produktów.
– Ustalanie cech produktu, ceny
– Dostosowanie produktu do potrzeb klienta
– Ustalanie grup odbiorców (konsumenci, firmy, dyskryminacja grup odbiorców)
– Ustalanie kanałów sprzedaży
– Ustalanie modelu sprzedaży (uprawnienia pracowników, szkolenia, ryzyko zachęt, ryzyko konfliktu interesów)
– Inne kwestie (transparentość banku w kontekście wynagrodzenia)
12:30 – 13:30 Przerwa na obiad
13:30 – 17:00 (ok 15:15 Przerwa na kawę)
Zapewnienie zgodności w procesie wprowadzania produktu do sprzedaży
– forma i tryb wprowadzenia produktu
– wzór umowy, regulaminu, opłaty
a Zgodność z prawem bezwzględnie obowiązującym (wymogami ustawowymi) dla poszczególnych grup produktów
b Reżimy regulacyjne (wytyczne i rekomendacje regulatorów rynku)
c Standardy rynkowe
– procedury wewnętrzne
– sposób i harmonogram komunikacji produktu klientom. Komunikacja nowego produktu a komunikacja zmiany produktu
– Obowiązki informacyjne względem klientów (Polityka rzetelnego informowania)
– Zachowanie swobody wyboru produktu przez klienta. Uzależnianie zakupu jednego produktu od innego. Ryzyka związane z pakietowaniem produktów

Dzień II
9:00 – 10:30
Rola jednostki zapewnienia zgodności w procesie sporządzania materiałów reklamowych. Ryzyka niezgodności.
– Podstawowe zasady dotyczące reklamowania produktów i usług bankowych
– Reklama zakazana
– Reklama porównawcza
– Reklama w formie elektronicznej
10:30 – 10:45 Przerwa na kawę
10:45 – 12:30
Metody ograniczania kluczowych ryzyk niezgodności w procesie sprzedaży produktu. – Ryzyko złej sprzedaży (misseling) lub pustej sprzedaży
– Nieetyczna sprzedaż
– Zachęty
– Ryzyka w konkursach, promocjach produktowych; najczęstsze błędy
– Ryzyko reputacyjne
12:30 – 13:30 Przerwa na obiad
13:30 – 14:15
Autoryzacja procesu wprowadzania produktu przez funkcje inne niż compliance w banku – Niezależność jednostki ds. zapewnienia zgodności
– Ocena produktu z punktu widzenia ryzyk banku i ryzyk klienta
14:15 – 15:15
Monitorowanie ryzyk produktów przez funkcję zapewnienia zgodności. – Źródła informacji. Rola procesu rejestracji przejawów niezadowolenia klientów (reklamacje ustne i pisemne)
– Monitorowanie trendów
– Raportowanie stwierdzonych niezgodności z przepisami prawa i standardami rynkowymi
15:15 – 15:30 Przerwa na kawę
15:30 – 17:00
Kontrola procesu oferowania produktu / Audytowanie procesu wdrażania i oferowania produktów.
– Rola Audytu Wewnętrznego (doradcza, zapewniająca)
– Zakres badania audytowego:
a Ramy zarządzania procesem oferowania produktów (przebieg procesu, procedury, odpowiedzialność, wystarczające zasoby)
b Testy efektywności kontroli nad procesem (ustalenie populacji, wybór próby, jakość aplikacji produktowej i opiniowania, decyzja, komunikacja o produkcie do sieci sprzedaży)
17.00 Zakończenie szkolenia

PROWADZĄCY
Małgorzata Skotarek
dyrektor ds. relacji z biznesem w Obszarze Zapewnienia Zgodności BZWBK, odpowiedzialna za kwestie compliance w odniesieniu do nowych produktów. Od ponad dwudziestu lat związana z bankiem, od trzynastu lat zajmuje się compliance, biorąc udział we wdrażaniu modeli compliance w odniesieniu do procesów i produktów w Banku oraz w Grupie. Nadzoruje rozwój doradczej funkcji dla zapewnienia zgodności z wymogami regulacyjnymi, działanie procesu komercjalizacji produktów, wsparcie compliance dla implementacji regulacji oraz dla kontaktów z regulatorami rynku. Absolwentka wydziału prawa na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, a od 1995 r. radca prawny.
Elżbieta Pietsch
wieloletnie doświadczenie w audycie wewnętrznym, w tym 2 letnie z Group Internal Audit AIB w Dublinie. Leader i uczestnik badań procesów end-to-end m.in.: kredytowych, zarządzania gotówką, PPP, audytów procesów w spółkach Grupy BZWBK, a także badań zgodności banku z rekomendacjami Regulatora, audytów detekcyjnych dotyczących fraudów wewnętrznych i zewnętrznych. Ekspert w dziedzinie obszaru kasowo-skarbcowego. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w zakresie prowadzenia audytów oddziałowych. Zdobyte doświadczenie praktyczne i metodologiczne realizuje obecnie w Departamencie Kontroli i Oceny Jakości zapewniającego funkcję drugiej linii obrony dla procesów generowanych przez Oddziały.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
do dnia 22 maja 2015 – 1595 PLN + 23% VAT Oszczędzasz 300 PLN
od dnia 23 maja 2015 – 1895 PLN + 23% VAT

Udział pracowników jednostek budżetowych w szkoleniach jest zwolniony z VAT w przypadku finansowania w przynajmniej 70% ze środków publicznych.
Prosimy w takim przypadku o podpisanie oświadczenia, które znajduje się na każdym formularzu zgłoszeniowym.

W cenę szkolenia wliczone są:
– Uczestnictwo w szkoleniu
– Wyżywienie podczas szkolenia
– Materiały szkoleniowe

Sposób płatności: płatność na podstawie faktury proforma lub VAT na konto:

PKO Bank Polski S.A.:  08  1440  1387  0000 0000  1495  2551

Upoważniam firmę Certified Global Education Sp. z o.o. do wystawiania faktury bez podpisu.

Każde przesłane zgłoszenie zostanie przez nas potwierdzone mailowo. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem kursu uczestnik zostanie obciążony pełnymi kosztami szkolenia. Możliwe jest bezpłatne delegowanie zastępstwa nawet w dniu rozpoczęcia zajęć. W przypadku odwołania zgłoszenia w terminie dłuższym niż 14 dni przed szkoleniem organizator zwróci 100% dokonanej wpłaty. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania kursu z przyczyn niezależnych oraz dokonywania zmian w projekcie szkoleniowym. W przypadku odwołania kursu przez Organizatora zobowiązuje się on do pełnego zwrotu dokonanych wpłat.

 

Zapisz się do newslettera CGE
i bądź na bieżąco z nowościami
i ofertami specjalnymi.

NEWSLETTER